Syria News

الخميس 25 ديسمبر / كانون الأول 2025

  • الرئيسية
  • عاجل
  • سوريا
  • العالم
  • إقتصاد
  • رياضة
  • تكنولوجيا
  • منوعات
  • صحة
  • حواء
  • سيارات
  • أعلن معنا
جاري تحميل الأخبار العاجلة...

حمل تطبيق “سيريازون” مجاناً الآن

store button
سيريازون

كن على علم بجميع الأخبار من مختلف المصادر في منطقة سيريازون. جميع الأخبار من مكان واحد، بأسرع وقت وأعلى دقة.

تابعنا على

البريد الإلكتروني

[email protected]

تصفح حسب الفئة

الأقسام الرئيسية

  • عاجل
  • سوريا
  • العالم
  • إقتصاد
  • رياضة

أقسام أخرى

  • صحة
  • حواء
  • سيارات
  • منوعات
  • تكنولوجيا

روابط مهمة

  • أعلن معنا
  • الشروط والأحكام
  • سياسة الخصوصية
  • عن سيريازون
  • اتصل بنا

اشترك في النشرة الإخبارية

ليصلك كل جديد وآخر الأخبار مباشرة إلى بريدك الإلكتروني

جميع الحقوق محفوظة لصالح مؤسسة سيريازون الإعلامية © 2025

سياسة الخصوصيةالشروط والأحكام
Here’s IndyCar’s new superlicence points allocat... | سيريازون
logo of موقع موتورسبورت
موقع موتورسبورت
14 أيام

Here’s IndyCar’s new superlicence points allocation from the FIA

الأربعاء، 10 ديسمبر 2025
Here’s IndyCar’s new superlicence points allocation from the FIA

The FIA has released a new superlicence points allocation for IndyCar ahead of the 2026 season.

IndyCar’s points allocation had been a point of contention for years, with many in the series’ paddock believing it was not generous enough.

As was the case previously, the top 10 finishers in the IndyCar championship will be awarded superlicence points; however, the allocation will be 40-30-25-20-15-10-8-6-3-1 instead of 40-30-20-10-8-6-4-3-2-1.

The change reinforces IndyCar’s status as F1’s second ‘feeder series’ in terms of superlicence points, behind Formula 2 (40-40-40-30-20-10-8-6-4-3) and ahead of Formula 3 (30-25-20-15-12-9-7-5-3-2), though IndyCar’s purpose is not to act as a springboard to the world championship.

Colton Herta, Andretti Global

Photo by: Gavin Baker / Lumen via Getty Images

Superlicence eligibility previously was a stumbling block to Colton Herta’s mooted F1 debut at AlphaTauri in 2023, as he had just 32 superlicence points to his name after successively taking seventh, third and fifth in IndyCar from 2019 to 2021.

With the new allocation, Herta would have had 48 superlicence points, crossing the eligibility threshold of 40 points. The change won’t matter to him as Cadillac’s new F1 test driver is moving to F2 for 2026 and aiming at a 2027 F1 seat.

Read Also:

FIA F2Colton Herta: ‘It would be foolish to think that I’ll win my first F2 race’

Based on the last three IndyCar seasons, the only eligible drivers would be Alex Palou, who scored 120 superlicence points with three consecutive titles; Scott Dixon, who got 56 points with second, sixth and third; Pato O'Ward, who collected 48 points with fourth, fifth and second; Scott McLaughlin, on 41 points with third, third and 10th.

The new allocation will impact points scored from 2026 onwards. However, had it been implemented retroactively, it interestingly wouldn’t have awarded the superlicence to any more drivers over the 2023-2025 period: Palou (120pts), Dixon (65pts), O’Ward (65pts) and McLaughlin (51pts).

The closest driver below the threshold, Herta on 35 points, would still come short with 39.

We want your opinion!

What would you like to see on Motorsport.com?

Take our 5 minute survey.

Loading ads...

- The Motorsport.com Team

لقراءة المقال بالكامل، يرجى الضغط على زر "إقرأ على الموقع الرسمي" أدناه


اقرأ أيضاً


سيارات المغتربين في السعودية.. أفضل موديلات يمكن امتلاكها – المربع نت

سيارات المغتربين في السعودية.. أفضل موديلات يمكن امتلاكها – المربع نت

المربع نت

منذ 27 دقائق

0
عدم استجابة دواسة البنزين أثناء القيادة.. الأسباب والحلول

عدم استجابة دواسة البنزين أثناء القيادة.. الأسباب والحلول

شاسييه

منذ 33 دقائق

0
نموذج علي بابا الجديد.. Qwen ثورة في استنساخ الصوت بـ3 ثوانٍ فقط

نموذج علي بابا الجديد.. Qwen ثورة في استنساخ الصوت بـ3 ثوانٍ فقط

شاسييه

منذ 33 دقائق

0
ديبال S05 تحصل على تصنيف 5 نجوم في اختبارات Euro NCAP لعام 2025

ديبال S05 تحصل على تصنيف 5 نجوم في اختبارات Euro NCAP لعام 2025

شاسييه

منذ 2 ساعات

0