Syria News

الثلاثاء 23 ديسمبر / كانون الأول 2025

  • الرئيسية
  • عاجل
  • سوريا
  • العالم
  • إقتصاد
  • رياضة
  • تكنولوجيا
  • منوعات
  • صحة
  • حواء
  • سيارات
  • أعلن معنا
جاري تحميل الأخبار العاجلة...

حمل تطبيق “سيريازون” مجاناً الآن

store button
سيريازون

كن على علم بجميع الأخبار من مختلف المصادر في منطقة سيريازون. جميع الأخبار من مكان واحد، بأسرع وقت وأعلى دقة.

تابعنا على

البريد الإلكتروني

[email protected]

تصفح حسب الفئة

الأقسام الرئيسية

  • عاجل
  • سوريا
  • العالم
  • إقتصاد
  • رياضة

أقسام أخرى

  • صحة
  • حواء
  • سيارات
  • منوعات
  • تكنولوجيا

روابط مهمة

  • أعلن معنا
  • الشروط والأحكام
  • سياسة الخصوصية
  • عن سيريازون
  • اتصل بنا

اشترك في النشرة الإخبارية

ليصلك كل جديد وآخر الأخبار مباشرة إلى بريدك الإلكتروني

جميع الحقوق محفوظة لصالح مؤسسة سيريازون الإعلامية © 2025

سياسة الخصوصيةالشروط والأحكام
Toto Wolff insists 2026 F1 cars could reach 400km/h…... | سيريازون
logo of موقع موتورسبورت
موقع موتورسبورت
6 أيام

Toto Wolff insists 2026 F1 cars could reach 400km/h… theoretically

الأربعاء، 17 ديسمبر 2025
Toto Wolff insists 2026 F1 cars could reach 400km/h… theoretically

Back in August, Mercedes team principal Toto Wolff suggested 2026 Formula 1 cars would be able to reach 400km/h.

F1 is moving to new technical regulations for 2026, with revamped power units featuring a near-50:50 split between combustion and electric power. Cars will have less downforce and drag; combined with active aerodynamics, this means they will retain high straightline speed.

Wolff’s suggestion still raised some eyebrows. “Well, I felt like we need to give that engine a little bit of a marketing boost, because people were talking it down and it's such an amazing piece of kit,” the Austrian told the Beyond The Grid podcast.

“If you put it all together, we could do 400km/h or maybe even exceed it, but obviously you're going to run out of energy for the next straight and then not be quick enough.”

F1 concept

Photo by: FIA

Mercedes High Performance Powertrains managing director Hywel Thomas, who was also on the podcast, analysed the new power units in more depth.

Thomas explained cars will be even faster than the previous generation early on the straights, but energy management will hinder their ultimate top speed.

“I think the start-of-straight performance is going to be very, very similar to today,” he said. “We've got the turbocharger that hasn't got an electric machine on it anymore, so you could get some turbo lag. We'll be filling in that turbo lag with the electric, potentially.

“So, I think in terms of start-straight, the performance is going to be pretty epic in comparison to what we've got today. But we know we're going to start to derate earlier on the straight because we haven't got enough electrical energy to use it all the time.”

Read Also:

Formula 1New Mercedes front wing offers first look at F1 2026

We want your opinion!

What would you like to see on Motorsport.com?

Take our 5 minute survey.

Loading ads...

- The Motorsport.com Team

لقراءة المقال بالكامل، يرجى الضغط على زر "إقرأ على الموقع الرسمي" أدناه


اقرأ أيضاً


سيارات الشرطة الألمانية: لماذا تعتمد على العملية أكثر من الاستعراض؟ – المربع نت

سيارات الشرطة الألمانية: لماذا تعتمد على العملية أكثر من الاستعراض؟ – المربع نت

المربع نت

منذ 28 دقائق

0
اشتري سيتروين سي اليزيه سعرها 550 ألف جنيه

اشتري سيتروين سي اليزيه سعرها 550 ألف جنيه

شاسييه

منذ 42 دقائق

0
أبرز المحطات في تاريخ شركة لامبورجيني لصناعة السيارات؟

أبرز المحطات في تاريخ شركة لامبورجيني لصناعة السيارات؟

شاسييه

منذ 42 دقائق

0
انقطاع الكهرباء في سان فرانسيسكو يكشف نقطة ضعف مقلقة في سيارات وايمو ذاتية القيادة - سعودي شفت

انقطاع الكهرباء في سان فرانسيسكو يكشف نقطة ضعف مقلقة في سيارات وايمو ذاتية القيادة - سعودي شفت

سعودي شفت

منذ ساعة واحدة

0